Rohan
Rohan Nadesalingam er ansatt som Salgsansvarlig MICE i Visit Narvik fra og med 1. april 2025.

Visit Narvik styrker laget - og samler innsatsen

28. april
Visit Narvik samler reiselivs-arbeidet i regionen i ett selskap, og Rohan Nadesalingam ansattes som salgsansvarlig for konferanser og arrangement.

Ansettelsen av Rohan skjer samtidig som Visit Narvik Event fusjoneres inn i Visit Narvik. Det samlede selskapet tar et enda tydeligere ansvar for utviklingen av hele reiselivssegmentet i regionen – både ferie og fritid, samt det som på fagspråket kalles MICE-markedet: Møter, Incentive, Konferanser og Events.

  • Vi er svært glade for at Rohan har takket ja til å fortsette i denne viktige rollen. Med sin erfaring, kompetanse og sitt vinnende vesen, passer han svært godt til å lede arbeidet med å utvikle MICE-segmentet videre. Han har en unik evne til å bygge relasjoner og få ting til å skje, sier June Berg-Sollund, daglig leder i Visit Narvik.

Narvikregionen er inne i en svært spennende fase med stor vekst i ferie- og fritidsmarkedet. Ikke minst skal verdens nest største vinterarrangement, Alpin-VM, arrangeres i Narvik i 2029.

  • Vi skal rigge oss for en bærekraftig vekst. Da er det avgjørende at vi koordinerer innsatsen innen hele reiselivsnæringen. Vi ønsker å være en attraktiv destinasjon for både sportsarrangementer, bedriftsarrangementer og andre events. Samtidig vil vi sikre god samhandling med ferie- og fritidssegmentet og det internasjonale markedet, som nå vokser raskt i Nord-Norge, sier Berg-Sollund.

Rohan kommer fra stillingen som salgssjef i Visit Narvik Event og har de siste årene jobbet tett med nasjonale og internasjonale aktører innen arrangementsmarkedet.

  • Jeg er både stolt og takknemlig for tilliten. Å få være med på å løfte Narvik som MICE-destinasjon videre sammen med et sterkt team i Visit Narvik er utrolig motiverende. Jeg tror på det enorme potensialet som ligger i regionen, og jeg gleder meg til å bidra til utviklingen av attraktive arrangementer og møteplasser her i Narvik og Narvikregionen, sier Rohan.

Fusjonen mellom Visit Narvik Event og Visit Narvik er et viktig strategisk grep for å sikre helhet og styrke i reiselivssatsingen fremover.  

Fakta:

Visit Narvik AS er regionens fellesgodeselskap for salg og markedsføring av reiselivsnæringen i Narvikregionen.  Selskapet har ca. 70 medlemsbedrifter og er eid av Forte Narvik (67 %) og Narvikgården (33 %).

Visit Narvik har nå 8 ansatte.

Selskapet ble etablert som Visit Narvik i 2012 og het før Destinasjon Narvik.
Visit Narvik driver også turistinformasjon i Narvik sentrum, Ballangen og Kjøpsvik på oppdrag for Narvik kommune.

Flere opplysninger kan eventuelt gis av:
June Berg-Sollund, telefon 480 65780